Sayfalar

21 Haziran 2010 Pazartesi

AŞIK OLMAK NASIL BİRŞEY??

AŞK
      Sadece üç karf ne kadar değiştiriyor insanın hayatını.Söylemesi ne kadar kolaysa yaşaması da o kadar zor. Bitti demekle bitmez asla izleri kalır mutlaka derinlerde.Tıpkı kumsaldaki ayak izleri gibi. Dalgalar her kumsala gelip gidişte bir izi siler. Bazen sevda yazılarını bile. Ama bazı izler vardır ki dalgalar bile yorulur silmeye çalışmaktan ama izler kafa tutarlar, inatla ayrılmazlar yerinden.Aşkın da izi bunla eşdeğerdedir işte. Hangi dalga gelirse gelsin silinmez bir türlü.Oysa ki deniz bile yorulur,yıpranır çabalamaktan ama izler kalır öylece derinlerde.Aşk denilince senin de içine düşer mi "Keşke"ler? Keşke ile aşk belki de özdeştir zaten. "Keşke sevmeseydim","keşke yanımda olsaydı","keşke gitmesine izin vermeseydim","keşke üzmeseydim",keşke,keşke,keşke....Aşkın getirdiği her cümle keşke ile başlıyacaksa,bizse keşke dememek için yaşıyorsak neden biticeğini bile bile yaşıyoruz bu üç kelimeyi?"Aşk yaşanmalı","Aşk en güzel şey","Aşk olmadan olmaz","Birgün aşık ol,p zaman anlayacaksın beni" sözlerini söyliyenlerin kaçının yanında "Aşkım" dedikleri? Onlara göre Aşk hiç bitmez mi? Aşk denilen şey nasıl birşey ki gelip geçici kimine göre?Kim yaşıyor Aşk'ı gönlünce? Kim dans ediyor yağmurun altında Aşk şarkıları söyliyerek İstiklal'de?Kim "Aşkım seni seviyorum" diye haykırıyor Boğaz köprüsünden Aşk'ını herkese?Kim dönmeyeceğini bile bile bekliyor kaybettiğini keşkelere sığınmadan?Kim yüzü kızararak "Seni Seviyorum Aşkım" diyor gözlerini onun gözlerinin en derinine deydirerek?Kim Aşk'ını yüreğinden geldiği gibi yaşıyor kısacası?Zaman mı problem? Yol mu,sınav mı,durumu mu? Hani oysa ki "AŞK ENGEL TANIMAZ"dı! Sen Aşk'ı yürekten yaşıyanlardan mısın?
     AŞK..Bulutların üstünde uçmak gibi.Yağmur yağacağını bilirsin ama o büyüden kurtaramazsın kendini.Sonra düşüverirsin dünyaya,gerçeklerin tam ortasına.Oysa ki sen gerçeklerden uzaklaşalı o kadar çok zaman geçmiştir ki,sudan çıkmış balığa dönersin. Önce nefes alamazsın,sonra kanatların yoktur,bilirsin ama uçmak istersin.Aşk denilen şey,tepetaklak yapar hayatını ama sen ondan asla vazgeçemezsin.Çünkü nakış nakış işlenmiştir Aşk'ın gözleri yüreğine.Sökmek istersin parçalanır,kanar heryeri yüreğinin,acısına dayanamazsın.En sonunda razı olursun,alışmaya çalışırsın Aşk Acısı'yla yaşamaya.Ama bir bakarsın ki saçlarına kar tanesi düşmüş onlarca ve yüzüne her Kalp Ağrısı bir çizik atmış silinmeyen o tükenmez  kalemle ama sen yine de sökemezsin yüreğinden Aşk'ı..
     AŞK..Bir su damlası olmak gibi belki de.Yağmur tanesi olup düşmek,toprağa hayat vermek.Beslemek yeni açmaya çabalayan bir fidanı.Gülümsetebilmek belki de doğayı ve tüm canlıları.Belki de  bir okyanus olmak yanaklardan dudaklara düşen,dudaklarda acı sözlere dönüşüveren...
     AŞK..İyi mi,kötü mü bilinmez ama hayatın dönüm noktası dedikleri şey olduğu apaçık.Uzayda kesişen iki doğru gibi keşiri kalpler ve uzun bir düzlem gibi yeni bir hayat sunar önümüze.Ne kadar çabalarsan çabala bir kez Aşk geçerse kalp yolundan lastik izlerini silemezsin ömür boyu ve boğulursun kaybedince Aşk'ı okyanusun dibinde.Aşk Acısı,Yürek Sancısı bırakır ki geride sorma gitsin ve sen Keşke'lemeye başlarsın.
    AŞK güzel ve zeki bir kadına benzer aslında.Hem çok tehlikeli,hem çok büyüleyici.Adım adım yürürsün ya ateşin ortasında ama ayaklarının acısını hissetmezsin bile,Aşk da aynen öyle..Cehennemin ortasında Cennet'i yaşadığını sanmak gibi..
    Solmasın gözlerinizdeki Cennet Bahçeleri..Hüzünlü Aşk'lar yaşamayalım!!Tek temennim bu!!
                                                                (elif pala;Aşk)

2 yorum:

  1. 'Biz olsa olsa bir müddet aşklaştık aşkım aşık olmadık....'

    bir müddet insan kendini kandırır sadece ama eğer yıllar sonra birkaç iz kalabilmişse belki de gerçekten yaşamışızdır..........Belki

    YanıtlaSil
  2. yılmaz erdoğan.. aşkı yaşamak zor gerçekten yaşadığını bile anlamıyorsun aşığım diye geçinenlerin çoğu zaten aşk tan o kadar uzak ki resmen elinden oyuncağı alınmış çocuk gibi mızırdanmayı biliyorlar kaybedince bir bilseler gerçekten aşkın bittiği zaman ölüm demek olduğunu.. evet bir kişi öldürdüm içimde evet katil oldum ama şunu biliyorum ki ben hergün öldüm..diyebilmek aşk..

    YanıtlaSil